ניווט באתר > מרכז קהילתי ספרא > דף הבית >

קיצורי דרך בחברה העירונית

חדשות ועדכונים בעיר

המרכז הקהילתי ע"ש אדמונד ג'יי ספרא, נמצא ברובע י"ב הממוקם בחציה הדרומי של אשדוד. הרובע מתאפיין באוכלוסייה של זוגות צעירים, עולים מחבר העמים ועולים מצרפת, שיחד עם התושבים הוותיקים מעליות קודמות ומארצות שונות מרכיבים את אוכלוסיית הרובע.

הרובע הוקם בשנת 2002 ובשנת 2007 חנכה עירית אשדוד את המרכז קהילתי ע"ש אדמונד ספרא, במבנה חדיש ומיוחד, המצויד בחדרי לימוד, חדרי מחול ואמנות מרווחים. המרכז מציע פעילות מגוונת ועשירה של חוגים ואירועי תרבות לילדים, נוער ומבוגרים, כמו כן המרכז פועל מתוך אוריינטציה חברתית וקהילתית ומקיים פעילות מותאמת לצרכי האוכלוסייה וכן לאוכלוסייה בעלי צרכים מיוחדים.

 

פרויקט מיוחד:

 

בשנה האחרונה הוקמה בשיתוף עם מנהל הרווחה ועמותת אימאב, מועדונית לילדים עולים מצרפת שם הם נהנים מעזרה בשעורי בית, קידום בלימודים, ארוחת צהרים חמה וחוגים.

במרכז קהילתי ספרא מגוון רחב של פעילויות ספורט, מחול, אמנויות לחימה, נגינה, אמנויות והעשרה המיועד לכלל האוכלוסייה וכן פעילויות סביב מעגל השנה.

 

מנהיגות צעירה:

 

במרכז קיים גרעין המונה כ 170 בני נוער מבתי הספר היסודיים והתיכונים ברובע, המשלבים פעילות חברתית וקהילתית לטובת תושבי הרובע.

 

פרויקט עירוני בשיתוף יד ושם:

 

"לאסוף את השברים" המתעדסיפורים אישיים, עדויות, מסמכים של ניצולי השואה מהשנים שלפני המלחמה, מתקופת השואה ועד השחרור, מהחיים במחנות העקורים ומשנות הקליטה בישראל - הפרויקט יימשך גם בשנת תשע"ט הבאה עלינו לטובה.

 

מה חדש?

 

בשנת 2019-2018 מציעים במרכז הקהילתי 'ספרא' פעילויות שונות לקהל המבוגרים הכוללות סדנאות העצמה והתפתחות אישית כמו : אימון אישי, אימון לזוגות, נומורולגיה, רייקי וגרפולוגיה. כמו כן ייפתח מכון לאימוני תנועה "Querencia "לכל הגילאים. חוגים חדשים בתוכנית העשרה ולמידה: אנגלית חוויתית לגיל הרך, רופאים צעירים, 'סמארט קידס'.

 

חשוב לציין כי השנה שמנו דגש על פעילות התושב במרכז הקהילתי בכל תחומי העשייה, בתרבות באמנות, במחול, ובפעילות החברתית שלדברי מנהל המרכז איציק מלכה "זה תפקידו האמיתי של מרכז קהילתי. אני מאמין גדול במרכז קהילתי הנותן מענה תרבותי - חברתי לתושבי הרובע".

 

תמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספראתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי ספרא